Inte så glatt inlägg

I hopp om att försöka hitta någon slags inre ro och lugna ner mig lite mitt i all denna kaos och deppighet, har jag nu börjat springa. VARJE DAG! I början funkade det rätt okej, det enda jag tänkte på var liksom "ööö jobbigt, varför gör ja dehär, jag vill döö, faan," pust stön och sånt.. Men nu kan jag jogga i 45 minuter utan att stanna, utan att det känns döjobbigt liksom, och då kommer de där jävla jobbiga tankarna upp. Helvete! Vad ska jag nu göra istället? Simma? Krypa? Kuta? Det var så skönt och kunna tänka på något annat för en stund...

Men iallafall. Igår i regnet gav jag mig ut. Tänkte ta en runda utmot nossen (Vimmerbys närmaste sjö typ). Det är ett par kilometer dit hemifrån mig. Jag blev nästan rädd hur lite folk jag såg. Jag mötte EN bil, EN alv:are på cykel, och en gammal gubbe som sa: "Dä där ser jobbigt ut döh' följ mä ma å danse istället" .. Okey, first of all. JA jag studsar inte direkt fram som en fjäder, och second of all, dansa? En torsdag? i VIMMERBY?

Herregud, ta mig härifrån kände jag just då... Och det gör jag nu med. Jag har haft ångest från det att alarmet ringde imorse kl 07. Jag började gråta när jag såg alla lyckliga studenter i källängen. Allt har gått fel på jobbet, precis allt! Fick gåshud när jag såg kortegen, och ännu mer gåshud när jag satt på altanen och hörde någon typ remix låtav basshunter - för vi ska ta studenten, ifrån ledet med alla traktorer och LYCKLIGA studenter.

Jag kan bara inte gå ut ikväll... Det är deras kväll ikväll. Jag kommer känna mig så jävla gammal, och så jävla out. Men sen tänker jag, hur kul är det och sitta hemma och glo i min ensamhet? ÅNGEEEST

Men meeeen. Hoppas alla studenter i Vimmerby får en kanonkväll!!! Jag minns vår kväll, den var galen. Helt plötsligt står alla studenter på Julias bakgård och på harrys befann sig simple plan som skulle spela på festivalen dagen efter. Grymt att det var festival med dagen efter. AH så härligt! Grym festival det året.



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: