Hej det är tisdag!

... och tisdagar innebär PROJEKT! Varje tisdag har vi eget ansvar att hålla på med något projekt. Det kan i stort sett vara vad som helst men det är ju ett stort PLUS om det genererar pengar till klasskassan. Jag och Hugo har idag tagit över ett projekt från 2orna som de har i Södra Vi. De har idrott och lek med årskurs 1,2 och 3. Behöver jag säga att jag har enorm huvudvärk nu? 1orna är seriöst som apor, de är överallt! 
 
Men jag tror jag har huvudvärk också för att min kropp skriker efter socker. Jag slutade igår och den här dagen har varit ganska jobbig. Det blir ännu jobbigare ikväll för på kvällarna brukar sockertrollet inom mig vakna till liv. Men jag ska klara det, jag har bestämt mig. Såhär seriös har jag aldrig varit, det känns bra!
 
Jag har gjort som så att jag tränat nu fem pass i veckan i två veckor samt minskat med kolhydrater. Det här är min tredje vecka och i min planering har jag att när jag går in i den ska sockret bort. 
 
Jag ska verkligen göra allt jag kan för att klara det. Jag kan tänka mig att det kommer dröja två veckor för abstinensen att försvinna. Kanske mindre, definitivt inte mer, jag känner min kropp, jag vet hur den fungerar! 
 
För att inte sockertrollet ska vakna till liv kommer jag äta frukost. Det behöver inte vara en avancerad frukost. Ägg och en proteinshake. (Yes you heard me, jag har köpt hem proteinpulver från One Whey) Jag tror det kommer hjälpa mig lite under hela dagen och hålla kurvorna i styr. Sedan har jag märkt att när suget börjar bli för stort fungerar det jättebra med smaksatt Ramlösa för mig. Så den här veckan blir det nog några gallions Ramlösa. Sedan ska jag äta regelbundet. Kanske inte var tredje timme, men var fjärde. 8:00 - frukost hemma , 11:30 - lunch i skolan, 17:00 mycket protein, 20:00 frukt, keso, smoothie. 
 
Det här är en lång process. Det räcker inte med en vecka, jag är medveten om det. Det tar tid och jag ska vara tålmodig. 
 
Jag kommer dokumentera allt här i bloggen, för MIN skull. Jag vill inte på något sätt trigga till hets. Att få skriva ner mina tankar och min väg kommer hjälpa mig. Förhoppningsvis någon annan! 
 
Emma
1 Sabina

You go girl!! <3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: