I'm that mountain

Det är dimmigt bland Bergen.. MYCKET dimmigt. Vi bor cirka 10 meter från vattnet och jag ser knappt dit.. Knappt! Det försvinner nog :- 9 eller osm mitt nya favorituttryck är.. Dä rer sa!

Okej. Första resdagen var inte direkt min turdag om man säger så.. Det börjar med att i bussen när jag ska ta upp mina nya sprillans hörlurar för x antal 100 lappar så var odm knäckta... KUL! Sedan när det är bussbyte och vi står och väntar på nästa buss kommer jag på att jag glömt jackan i andra bussen. KUTADE till den och kutade tillbaka.. Fick den som tur är. Sedan när vi är framme i Oslo på centralen. Då ska jag ta av mig min väska från ryggen.. (den vägde säkert över 20 kilo) .. så liksom känner jag att när jag drar av den åker både byxorna och trosorna ner i samma takt med den. Jag fick panik! Fick ta på mig den igen.. eller slänga mig på den för den var tung vill jag lova. Försökte igen. Samma visa. Blottade mig inför många förbipasserande människor. Sedan bad jag om hjälp av ellinor och amanda. Det visade sig att en rem hade fastnat i mina trosor. Trosorna var inte direkt hela sen. Helt trash. Sen köper jag en tonfiskbaguette på centralen. Tappat typ hälften av innehållet. KUL! Sedan vände dock turen lite.. :- ). Vi fördrev tiden i Oslo med att sjunga "Det finns inga soldater mer" när typ hela Norges armé kom och gick. Fjäskade in oss hos Ola på rimi också för att kunna förvara köttet någorlunda kallt. Köttet har förresten klarat sig bra. Så ni som sa att det inte skulle klara sig, in your face!

Resan till Bergen var seeeeeg. Men jag har faktiskt varit med om värre så det är lungt. Vi sov i en familjesvit natten efter första dagens resande. SÅ skööönt det vaar!!! Haha jag packade med mig massa från frukostbuffen. Måste ju tänka smart!

Direkt efter frukosten gick jag och amanda och letade efter sjukhuset. Såhär ligger det till, dagen innan vi skulle åka till Norge så mådde inte Amanda bra och hon hade ont i njuren.. Men hon följde med iallafall. Sedan när vi var framme fick hon allt ondare och ondare så vi letade upp legevakten. Allt gick smidigt och hon fick svar att hon hade urinvägsinfektion (som hon trott hela tiden). Vi letade upp apoteket och köpte antibiotika. Stötte också på de andra tjejerna :) . Sedan var de bara att gå tillbaka till hotellet, hämta väskorna och gå med dom 1 km och sen hoppa på bussen ut till Tellevik.

And here I am.. de andra sover fortfarande. Vårt hus är toppen! Dock kallt, men mycket mysigt. Det är helt sinnes hur vackert Bergen är. Jag är glad att vi bor 30 min utanför för man får verkligen se mycket vackert varje gång :-)

Snart vaknar tjejerna och då blir det gröt och sedan hoppa på bussen in till sentrum.

Här är de enda bilderna jag tagit:





Har lite på mobilen, de kommer ngndag :-)
1 anja

för rolig resa :p

hoppas ni kommer att trivas :D

skriven
2 Anso

ni e coolast! =D

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: