Mjukglassdrama

Jag och Mandy åkte till Astrid Lindgrens Värld idag. För min del var det bara en sak som gällde, MJUKGLASS. Hela morgonen hade jag suktat efter det och jag var glad att mandy ville följa med mig till ALV.  Jag kände att jag hade kontroll över situationen trots att då och då blev suget efter mjukglass ganska stort och kändes oövervinnligt. Sedan ställer vi oss i kön till glassaffären. Kön var ganska lång. Men detta var inget problem. Jag stod och funderade fram och tillbaka. Mjukglass? Kulglass? Hoppetossa? Pinnglass? Bestämde mig för mjukglass.

Sen hände det som INTE fick hända. Det började ösregna. KUL. Mandy började gorma att vi skulle dra och skita i glassen. I Nästa sekund kommer Hessi och ropar oss till bilen.

Jag hade inget val. Jag fick inte min mjukglass.


FORTFARANDE CRAVINGS!


Ojdå. Fick mig en liten chock nu. Kvart över fyra? Dags att stänga burken.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: